#include <stdio.h>
#define TRUE 1
#define FALSE 0
/*
We slaan het bord op door middel van een array.
De locatie bord[1][1] is bijvoorbeeld linksboven, en
bord[1][6] is rechtsboven.
We slaan er 0 in op als de locatie geel is,
1 indien rood, 2 indien geel en omgedraaid,
en 3 indien rood en omgedraaid.
Je hoeft deze array niet te gebruiken, je mag natuurlijk
een eigen datastructuur bedenken.
*/
int bord[6][6];
int ikbengeel; // Een variable waarin staat of je geel bent of niet.
/*
Initieer het bord.
*/
void init()
{
/*
Standaard zijn we rood
*/
ikbengeel = FALSE;
/*
Vul het bord met de standaardwaarden.
Het kan slimmer, en is ook nog niet compleet.
*/
bord[1][1] = 0;
bord[1][2] = 1;
bord[2][1] = 1;
bord[2][2] = 0;
/* ... */
bord[6][6] = 0;
}
/*
Doe een zet
*/
void doezet(char zet)
{
/*
Hier moet code komen om de zet uit te voeren.
De zet is opgeslagen in de variable zet.
*/
}
/*
Speel het spel
*/
void speel()
{
char zet[10]; // Maak de buffer groot genoeg.
while (1)
{
/*
Lees de zet uit, en controleer
of deze Z of Y of een normale zet is.
*/
scanf("%s", zet);
if (zet[0] == 'Z')
break;
if (zet[0] == 'Y')
ikbengeel = TRUE;
if ((zet[0] != 'Z') && (zet[0] != 'Y'))
doezet(zet[0]);
/*
Bereken een zet en sla deze op in de variable zet.
Nu schrijven we gewoon een A weg.
*/
zet[0] = 'A';
printf("%c\n", zet);
fflush(stdout); // Vergeet deze regel niet!!!
}
}
int main(void)
{
init();
speel();
return 0;
}
syntax highlighted by Code2HTML, v. 0.9.1