#include <stdio.h>

#define TRUE 1
#define FALSE 0

/*
  We slaan het bord op door middel van een array.
  De locatie bord[1][1] is bijvoorbeeld linksboven, en
  bord[1][6] is rechtsboven.
  We slaan er 0 in op als de locatie geel is,
  1 indien rood, 2 indien geel en omgedraaid,
  en 3 indien rood en omgedraaid.
  
  Je hoeft deze array niet te gebruiken, je mag natuurlijk
  een eigen datastructuur bedenken.
*/
int bord[6][6];
int ikbengeel; // Een variable waarin staat of je geel bent of niet.

/*
  Initieer het bord.
*/
void init()
{
  /*
    Standaard zijn we rood
  */
  ikbengeel = FALSE;
  
  /*
    Vul het bord met de standaardwaarden.
    Het kan slimmer, en is ook nog niet compleet.
  */
  bord[1][1] = 0;
  bord[1][2] = 1;
  bord[2][1] = 1;
  bord[2][2] = 0;
  /* ... */
  bord[6][6] = 0;
}

/*
  Doe een zet
*/
void doezet(char zet)
{
  /*
    Hier moet code komen om de zet uit te voeren.
    De zet is opgeslagen in de variable zet.
  */
}

/*
  Speel het spel
*/
void speel()
{
  char zet[10]; // Maak de buffer groot genoeg.
  while (1)
  {
    /*
      Lees de zet uit, en controleer
      of deze Z of Y of een normale zet is.
    */
    scanf("%s", zet);
    if (zet[0] == 'Z')
      break;
    if (zet[0] == 'Y')
      ikbengeel = TRUE;
    if ((zet[0] != 'Z') && (zet[0] != 'Y'))
      doezet(zet[0]);
    
    /*
      Bereken een zet en sla deze op in de variable zet.
      Nu schrijven we gewoon een A weg.
    */
    zet[0] = 'A';
    printf("%c\n", zet);
    fflush(stdout); // Vergeet deze regel niet!!!
  }
}


int main(void)
{
  init();
  speel();
  return 0;
}


syntax highlighted by Code2HTML, v. 0.9.1